zaterdag 9 oktober 2010

Buidel van vilt/ Felt purse

Ik loop een beetje achter want werkstuk nummer 2 heb ik nog niet laten zien hier, die sla ik kennelijk over want ik ben bij werkstuk nummer 3. Een buidel van vilt. 




De buidel wordt helemaal rond gevilt en heeft daardoor nergens naden en kan aan beide zijde gebruikt worden. De koorden werden ook mee gevilt, zodat  die direct in het tasje verwerkt zijn,  maar ik heb ze er weer uit getrokken. 




Ik vond ze veel te dik. Daardoor kun je de buidel niet goed samentrekken. Ik heb nog steeds niet de goede koorden, maar omdat ik de buidel nog verder wil dekoreren heb ik nog even tijd om het juiste koord te vinden. Bij dit werkstuk heb ik gebruik gemaakt van een hankie. 




Dit is een kleine 'zakdoek' van zijde en wordt gemaakt van de resten uit een cocon van een vlinder. Dit materiaal wordt geverfd en je kunt het 'meevilten'. Net als een echte papieren zakdoekje, bestaat een hankie uit meerdere lagen die je een voor een kunt 'pellen' en erg breed en lang kunt uitrekken. Heel leuk om in je viltwerk te gebruiken. 


                                                                  *******
I'm a little behind because I've didn't show my second felt work here yet. Obviously I skiped it and show you now my 3 project. a felt purse. I felted it al around, so that there are now seams and you can use it at both sides. The cords where directly felted into the  purse, but I pulled them out because I didn't like them, to thick and the purse didn't close if you pulled at them. I didn't find the right ones yet, but because I want to dekorated the purse I have some time finding good ones.
I used a hanky, this is what's left from a cocoon off a butterfly. This material is died and you can use it in your felt work. It looks like a paper hankerchief, and   can also be peeled. It can also be stretched very long and wide. Marvelous stuff.  
                                                                
                                                                              *****
Ich laufe ein wenig hinter die Fakten her, denn ich habe noch  nicht mal Nummer 2 gezeigt von meine Filz Arbeit, aber zeige hier schon Nummer 3.  Ich habe nämlich ein Filz Beutel gemacht. Dieser wird ganz rund gefilzt und hat dadurch keine Nähte und kann an beide Seite benutzt werden. Die Korden hatte ich gleich mit rein gefilzt, aber habe sie wieder raus gezogen den sie gefielen mir nicht. Zu dick und der Beutel konnte nicht gut zu. Die richtige Korden habe ich noch nicht gefunden aber weil ich der beutel noch dekorieren will, habe ich ja noch Zeit. Ich habe bei diese Arbeit ein Hanky benutzt. Das sind Resten aus eine Kokon eines Schmetterling. die werden dann gefärbt und können mit gefilzt werden. Ein Hanky sieht aus wie ein Papier Taschentuch und kann auch so auseinander gezogen werden. Das sehr dune teil kann riesig weit und breit auseinander gezogen werden. Ein tolles Material.  


                                                           Greetings from  Janine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...